reklama

Ako som začal v mojej profesii ...

Asi od roku 1998 keď som začal štúdium v profesii rádiologický asistent, pardon aby som bol úplne presný v odbore Diplomovaný rádiologický asistent som si všeličo predstavoval inak. Asi je to jednoducho tak všade, mladí ľudia sú väčšinou plní entuziazmu, plní energie, plní očakávaní čo im prinesie ich profesia, pre ktorú sa rozhodli. Niektorí sa radi nechajú ovplyvniť rodičmi, kamarátmi, alebo dnes moderným školským poradcom pri výbere povolania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Moje rozhodnutie ísť na štúdium v odbore rádiologický asistent bolo mojím vlastným, ktoré som získal po asi 13-násť mesačnej praxi na istom oddelení Bratislavskej nemocnice, kde som pracoval ako ... no keď skončíte odbor na strednej ako všeobecná sestra a prídete do praxe ako Vás majú volať .... komické situácie ..... pri stretnutí s pacientmi hlavne, keď sa pýtali čo teda som ošetrovateľ, asistent lekára, sanitár. Získal som cenné skúsenosti nielen odborné, ale hlavne do života, o tom čo je iné na škole a čo v praxi. Vedel som čo toto štúdium bude mňa a mojich rodičov stáť. Takže vysoko motivovaný som sa rozhodol, že musím zaberať ako sa len dá, z plných síl sa snažiť, aby som bol úspešný študent, na ktorého by mohli byť aspoň trošku hrdý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé informácie čo som mal boli niečo, čomu sa celkom dobre nerozumelo: „bakalársky model štúdia aplikovaný na strednej škole“ v rámci projektu MŠSR - Vyššie odborné štúdium(VOŠ). No zdalo sa mi to celkom zaujímavé a tak rozhodnutie odísť z BA domov bolo celkom fajn. Už počas štúdia prišlo vytriezvenie z prvotných informácií. Čo už, keď som začal, tak musím ísť naplno ďalej.

A tak sa snahy premietali do každodennej reality študenta. Medzi moje najväčšie, bolo asi to, keď som sa asi v druhom ročníku dozvedel o istej ISRRT spoločnosti, ktorá vraj zastrešuje profesiu rádiologický asistent po celom svete. Tá informácia pochádzala z knihy Rádioterapie, ktorá nebola celkom nová tak len tak zo zvedavosti som hodil do najznámejšieho vyhľadavača na sieti skratku ISRRT a predstavte si zrazu sa mi načítal odkaz na stránku Medzinárodnej spoločnosti rádiologických asistentov a technológov. V tom čase som mal slabú anglinu, ale snažil som sa neviem ani prečo zistiť, aké sú možnosti sa zamestnať vo svete ako rádiologický asistent. A hurá prichádzali odpovede, ktoré ma ešte viac motivovali do štúdia. Získaval som písomné odpovede s potrebnými dokumentmi ako sa uchádzať o prácu v tej ktorej krajine a bolo to stále pre mňa čoraz viac zaujímavejšie venoval som sa angline a zlepšoval sa ... pomaly. Až som mal dostatok informácií, ako sa zamestnať v Kanade alebo na Novom Zélande ako „Radiographer“. Budete hádať či nie? Budete typovať či som sa tam dostal alebo nie? Nuž pravdu povediac nedostal a stále som tu na našom malom Slovensku. Štúdium som ukončil úspešne a začal pracovať opäť v Bratislave dokonca v tej istej nemocnici, ale už ako rádiologický asistent.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže som sa snažil na škole, tak som sa snažil aj v praxi, kde som opäť zisťoval že ono je to trošku inak ako nám to predstavovali v škole. S ISRRT som začal aktívnu výmenu informácií a prichádzali pozitívne emaily na moju aktivitu hlavne zo strany ISRRT. Až som získal pozvanie na ECRRT Workshop Malta 2003, kde som sa vďaka vlastnej aktivite a vlastným úsporám za pomoci mojej rodiny tam dostal. Svojich kolegov z celej Európy som mohol informovať o tom, čo je u nás nové, aké vzdelávanie máme dnes a aké sú vízie do budúcnosti, no aj aké najčastejšie problémy trápia rádiologických asistentov. Moja prezentácia naozaj zaujala a oslovila. Po tomto stretnutí som informoval svojich kolegov na celoštátnej konferencii o tom prečo som tam bol a aké výsledky nesiem so sebou. Až konečným výsledkom bolo to, že som sa začal venovať s niekoľkými kolegami otázke založenia národnej spoločnosti, ktorá by mala zastupovať záujmy všetkých v profesii rádiologický asistent. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by som mal zhodnotiť vlastnú profesiu tak to s nedá urobiť na niekoľkých riadkoch v blogu, isté je to, že prechádza veľkou zmenou, chýbajú jej zapálení ľudia. Ľudia, ktorí by dokázali rozhýbať dianie tak, aby raz tí čo prídu po nás mohli povedať, že práve vďaka nim bolo možné dosiahnuť optimálny status nielen v odmeňovaní, ale aj v spoločenskom postavení tejto profesie.

 

Martin Mihalčin

Martin Mihalčin

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor je v prvom rade iba človek ako ostatní so svojimi pozitívnymi i negatívnymi stránkami. Predstavuje novú generáciu rádiologických asistentov, reprezentuje Slovensko a vlastnú profesiu na významných stretnutiach ECRRT/ISRRT ako ISRRT observer. Je jedným z tých, ktorí sa snažia niečo urobiť pre svoju profesiu. Ale to je ako sa povie ... beh na dlhé trate ... Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu